Word jij onze nieuwe vrijwilliger?

“Als vrijwilliger ben je het puntje op de i”

Voor de volgende werkzaamheden zoeken wij vrijwilligers die het puntje op de i willen zijn binnen de Dystonie vereniging. Zonder vrijwilligers kan de vereniging niet voortbestaan!

Nabellen nieuwe leden (m/v)

Dystonie patiënten die zich aanmelden voor een lidmaatschap bij de vereniging, ontvangen een informatiepakket.

We zijn op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger die ongeveer 2 weken nadat het informatiepakket is verzonden, contact opneemt met het nieuwe verenigingslid. Om welkom te heten, om van gedachten te wisselen, om te vragen waar behoefte aan is. Deze behoeftes kunnen teruggekoppeld worden aan het secretariaat zodat het bestuur dit kan meenemen in de visie.

Per jaar melden ongeveer 80 mensen zich aan voor een lidmaatschap.

Ben jij communicatief vaardig en heb je een fijne telefoonstem, meld je dan nu aan!
Dit kan telefonisch of per mail bij het secretariaat van de Dystonie vereniging (T: 076-5140765 of E: secretariaat@dystonievereniging.nl)

Klachtenfunctionaris (m/v)

Voor het in ontvangst nemen en afhandelen van klachten conform de klachtenregeling. (https://dystonie.nl/vereniging/klachtenregeling/)

Het gaat hier om klachten die de Dystonie vereniging betreffen.

Wil jij een steentje bijdragen aan vrijwilligerswerk voor de Dystonie vereniging, ben je communicatief vaardig en beheers je de Nederlandse taal goed, dan is klachtenfunctionaris je op het lijf geschreven! Voor meer informatie bel of meer met het secretariaat van de Dystonie vereniging (T: 076-5140765 of E:secretariaat@dystonievereniging.nl)

Provinciaal contactpersoon (m/v)

De Dystonie vereniging houdt per jaar een aantal provinciale lotgenotenbijeenkomsten. Het streven is om per provincie één bijeenkomst per jaar te organiseren. De bedoeling is om in een ziekenhuis of bij een (fysio)therapeut een ruimte te regelen waar gedurende 2 uur een professional op het gebied van dystonie aanwezig is. Deze kan een korte voordracht houden over dystonie. Door het secretariaat van de Dystonie vereniging worden leden uit de betreffende provincie uitgenodigd aanwezig te zijn. Zij kunnen de voordracht bijwonen en met lotgenoten in contact komen.

Spreekt onderstaande je aan, reageer dan snel! (T: 076-5140765 of E: secretariaat@dystonievereniging.nl)

• Organisatorisch
  • Accuraat
  • Communicatief
  • Regelen van een ruimte
  • Het uitnodigen van de professional (vaak is dit de behandelend arts)
  • Het bijwonen van de bijeenkomst (als gastheer/gastvrouw)
  • Samenwerken met het secretariaat van de Dystonie vereniging

Jongeren (m/v)

De jongeren zijn de toekomst!
De Dystonie vereniging heeft ook een jongerengroep; JoCoDys (Jongeren Contact Dystonie). Er bestaat al een Whatsapp groep en ook is er een besloten Facebook groep voor jongeren met dystonie.

We zijn op zoek naar kartrekkers! Jongeren met pit die deze groep nog meer leven in blazen, uitjes organiseren, het beheer van de Whatsapp groep nemen en onderhouden, maar zeker ook hun inbreng, visie en ideeën terug koppelen naar het bestuur van de vereniging. De Dystonie vereniging wil graag in contact komen met jongeren om te horen waar zij tegen aan lopen, maar nog belangrijker: wat kan de vereniging voor hen betekenen en andersom.

Ben jij jonger dan 25 jaar en krijg jij een groep jongeren met dystonie enthousiast voor deelname aan leuke activiteiten? Kom jij met top ideeën voor de het bestuur en draag je een steentje bij aan de toekomstvisie van de vereniging?

Waar wacht je dan nog op!

Meld je aan voor kartrekker van JoCoDys!
mail naar secretariaat@dystonievereniging.nl of pak de telefoon en bel T: 076-5140765